Ik houd van bier
In: Welbevinden — 2012-02-09 17:25:00
We hebben er al vaker over geschreven op Vrouwenplaza en we blijven het doen we schrijven over bier.
Het is niet 'sophisticated' om bier te drinken als dame. Het wordt geassocieerd met platvoers en is niet sjiek. En je zou er vreselijk dik van worden. En ondanks al die vooroordelen houd ik nog steeds van bier en heb er altijd van gehouden. Eigenlijk is bier gewoon mijn favoriete alcoholische drank. En tot nu toe ben ik er ook niet echt dik van geworden.
En wat blijkt er is een zoveelste onderzoek waaruit de voordelen van bier naar
boven komen. Hoewel alcohol je lichaam doet uitdrogen, is een glas bier effectiever
om het lichaam te rehydrateren dan een vergelijkbare hoeveelheid water,
blijkt uit een studie aan de universiteit van Granada in Spanje. De
wetenschappers onderzochten 40 studenten - waarvan de helft bier dronk
en de andere helft water na het sporten. Zij vonden dat de
koolstof-dioxidebelletjes in het bier er niet alleen voor zorgde dat
bier meer dorstlessend was, maar ook voor een verhoogde absorptie van
water, terwijl de koolhydraten in het bier de verbruikte calorieën
verving. Bier bevat kalium wat helpt om het lichaam na het sporten te
rehydrateren.
En gematigd gebruik van bier verlaagd de kans op diabetes en werkt eveneens
bloeddrukverlagend en u leest het goed helpt zelfs om gewicht te verliezen (bron: beer-utopia). Verder is bier rijk aan B-vitamines, in het bijzonder B2, B3, B6, B9 en
B12, die noodzakelijk zijn voor je energie en de opbouw van nieuw
spierweefsel. Een glas bier zou ongeveer 10% van de dagelijks aanbevolen
hoeveelheid van deze vitamines bevatten.
Dus dames zet hem op drink gewoon een biertje!
Bronnen:
beer-utopia,
Daily Mail,
Welingelichte Kringen,
Vrouwenplaza: Vrouwen sterker door biertje,

